C-QUAD

Beraber uçurtma yapıyoruz.
Kullanıcı avatarı
Sechkyn
Mesajlar: 63
Kayıt: Pzr Tem 10, 2005 11:05 pm
Konum: Acıbadem/İstanbul

C-QUAD

Mesaj gönderen Sechkyn »

Merhabalar;

Altan beyin verdiği dikmeme sebeplerinin bazılarını tabiiki taşıyorum.
Öncelikle:


Ribstop'um yok
Hayatımda hiç foil formlu uçurtma görmedim.
Emeğimin boşuma gitmesini istemem



Bende sonunda Melih Hoca'nın önerdiği C-Quad uçurtmaya baktım ve çok hoşuma gitti.
http://www.prokites.com/cquad.htm

Hemen kısa bir araştırma yaptım ve DWG çizimini buldum.
Sonra Melih hoca ile telefonla konuştuktan sonra kendimi PLOTTER makinesinin önünde buldum.

"BIGGER IS BETTER" diyerek ve sanırım abartarak 6.3 lük bir C-Quad yapmaya başladım.

Planları bastırdım, şablonları kestim, şimdi sıra kumaş uygulamasında.
Şablonları yere serince karşıma çıkan manzara beni ŞOK etti.
uçurtmanın yarısı bile devasal oldu.
Sanırım eğer bu uçurtmayı yaparsam AYAĞIMI YERDEN kesecek. Laughing

Bundan sonra sizden hem manevi hem de teknik yardıma ihtiyacım var.

Kumaşları keserken 1.5cm lik dikiş payı bırakacağım. (YETERMI?)
Karbon fiber çubuk konusunda ise maksimum uzunluk varmı?
Karbon fiberin ÇAPI nekadar? (kanal yapmam lazım)
DAKRON bulma konusunda sanırım kendi başımın çaresine bakacağım.

Gelişmeleri bildiririm.
Sevgiler, Saygılar,
Seckin Barlas
Kullanıcı avatarı
Sechkyn
Mesajlar: 63
Kayıt: Pzr Tem 10, 2005 11:05 pm
Konum: Acıbadem/İstanbul

Mesaj gönderen Sechkyn »

sonra MELIH demişki:


Sechkyn

Hoca deme valla alınırım Smile Serçin Hoca tamam çünkü gerçekten de öğretmenim benim üniversiteden, ama bende pek hocalık vasfı bulunmaz Laughing

Öncelikle şunusöyleyeyim, ilk seferde büyük boy yapmanın hem artıları hem eksileri var. Öncelikle artısı, kumaşın ve çıtaların normalden ağır olacağı için büyük uçurtma daha kolay uçar, küçük olandan. Ancak yanlış bişey yaptıysan da heba olacak malzeme miktarın ve emeğin bir okadar büyük olacak Sad

Ben 6.3 metrekarelik bir C-QUAD ı uçurduğun hayal bile etmek istemiyorum, bu uçurma, NPW nin çıtalısı gibi birşey ve uçan sörf yelkeni gibi etki yapıyor, tahminimce 4 metreliği bile ayağını yerden keserdi.
Bir yandna da çok iyi yapıyorsun çünkü 3 yıldır elim birtürlü varıp da yapmadığım bu uçurtmayı ilk defa yapıp deneyeceğin için elimizde çok iyi bir referans kaynağı olmuş olacak. Bildiğim kadarı ile buggy yapmak için de çok etkili ve eşsiz bir tasarım C-QUAD. Deneyim göreceğiz artık.

Karbon çıtaların boyu konusunda bir sınırlama var, 4.000 metreden uzun olamıyorlar Laughing Laughing çünkü karbon liflerinin makinaya verildiği makaralarda 4.000 metre lif oluyor Smile Yani senin ihtiyacından çook fazla. C-quad için kaçlık karbon lazım bilmiyorum, onu planları aldığın sitelerden bulmalısın, ancak bildiğim kadarı ile fazla kalın değil 4 mm civarında oluyorlar, çünkü asıl yülü sık aralıklarla yerleştirilen koşum ipleri karşılıyor ve uçurtma kullanılmadığı zamanlarda daire şeklinde katlanarak taşınıyor.

Bizim çıtaları aldığımız firmadan istediğin boyda karbon bulman mümkün, yeterli o çapta üretimleri olsun. Heyecanla beklemekteyim gelişmeleri bence C-quad başlığı açıp altına koysan iyi olur.
Kullanıcı avatarı
Sechkyn
Mesajlar: 63
Kayıt: Pzr Tem 10, 2005 11:05 pm
Konum: Acıbadem/İstanbul

Mesaj gönderen Sechkyn »

Karbon çıtalar ile olan sınırlama beni biraz üzdü.
Çünkü bu uçurtmanın tepesinde sağ kanadın ucundan sol kanadın ucuna giden yekpare bir karbon fiber çubuk var ve benim hesaplarıma göre bu uçurtmada o 6m :lol:

Belki iki parça halinde yapar, çadırda diyagonel çıtaların birleştirildiği gibi çapı karbon çıta çapında az geniş başka küçük bir ek aparat ile birleştiririm.

Sanırım anladığım kadarıyla 4mm lik çıtalar yeterli oluyormuş.
Bende bu yönde ilerleyeceğim.

Foto makinem olmadığından cep teli kullanıyorum ama çok zayıf kalıyor.
Neyse resmedilsinde....

Sevgiler,
Saygılar,

Seçkin Barlas
Kullanıcı avatarı
Spectre
Mesajlar: 1339
Kayıt: Pzr Eki 03, 2004 11:57 am
Konum: Bahçelievler, Ankara
İletişim:

Mesaj gönderen Spectre »

Ön tarafta 4mm cam fiber kullanabilirsin. Biraz daha ağır olur ama çok önemlşi değil. Zaten bu uçurtmanın ilk çıkanlarında 4mm cam fiber kullanyorlardı. Tabi yanlış hatırlamıyorsam. Eğer uçrutma yapacaksan bununla başlıyabilirsin. BEnce gayet uygun.


http://home.wish.net/~rawkite/quadplan.htm
İyi Rüzgarlar,
Ferruh Bayşu
http://www.ucurtma.org

Resim
Kullanıcı avatarı
Melih
Mesajlar: 1104
Kayıt: Sal Mar 08, 2005 5:41 pm
Konum: Kozyatağı, İstanbul
İletişim:

Mesaj gönderen Melih »

Ferruh haklı, 4mm camfiber bunun için yeterli olacaktır. karbona fazla bir ihtiyaç olacağını sanmam.

Bu arada ben anlamadım 6 metre çıta neden sorun olsun ki, ben dedim ya 4.000 metre (4 bin) çıkıyor çıtalar makinadan. senin için 6 metre keserler sorun olmaz :lol: :lol: sanırım dikine olan çıtaları da 3mm den yaparsın, bunlardan 50 şer metre almıştık bir aralar.
Kullanıcı avatarı
Sechkyn
Mesajlar: 63
Kayıt: Pzr Tem 10, 2005 11:05 pm
Konum: Acıbadem/İstanbul

Mesaj gönderen Sechkyn »

Öncelikle

http://www.vientocero.com/kpb/planos/cquad/cquad.html

bu siteden elde ettiğim ve bilgiler ve DWG çizimleri doğrultusunda yola başladım.
Çizimlerdeki parçaları 89cm genişliğindeki plotter sayfasına göre sıralayarak yaklaşık 11m lik bir çıktı aldım.

bunları daha sonra parça parça dikiş payı falan vermeden kestim.
(20 parça.)

Resim

Sonra bu parçaları cam masanın üzerine yatırdım.
Resim

Daha sonra Tafetta kumaşı üzerine koyup, klipslerle gerip sabitledikten sonra Cd kalemi le kumaşın üzerine çizdim.

Resim

Ardından dakronla kanal konulacak yerlere 2cm, diğer yerlere 1.5cm lik dikiş payları vererek cam üzerinde maket bıcağı ile kestim.
Resim

Sonunda 20 parça kumaşı da kestim ve bunları birleştirmeye başlayacağım.
Öncelikle Uçurtmanın sütunlarını birleştireceğim, Daha sonra Dakron bulup , kanalları nasıl yapacağımı anlayıp hazmettikten sonra ise herbir sütünu birbirine birleştireceğim.

1 günde bu aşamaya geldi.
Hadi hayırlısı

to be continued....

sevgiler, saygılar
Seckin Barlas
Kullanıcı avatarı
Melih
Mesajlar: 1104
Kayıt: Sal Mar 08, 2005 5:41 pm
Konum: Kozyatağı, İstanbul
İletişim:

Mesaj gönderen Melih »

Seçkin, vallahi biraz büyük olacak ama güzel uçar ve kontrolü kolay olursa, şablonları senden isteyebilirim, çok güzel ve temiz çalışıyorsun gibi görünüyor buradan. Dakron konusunda yardımcı olabilecek birileri vardır sanırım, olmadı çantacılıkta kullanılan naylon kaplı içi iplik olan branda şeritler falan var, onları mercanda bulabilirsin sanırım.

Başarılar.
Kullanıcı avatarı
erol
Mesajlar: 669
Kayıt: Sal Eyl 14, 2004 2:45 pm
Konum: istanbul/Acıbadem
İletişim:

Mesaj gönderen erol »

Hayretle izliyorum :D , Kolay gelsin, başarılar...
Erol Dinneden
http://www.adammarka.com.tr
Kullanıcı avatarı
Spectre
Mesajlar: 1339
Kayıt: Pzr Eki 03, 2004 11:57 am
Konum: Bahçelievler, Ankara
İletişim:

Mesaj gönderen Spectre »

Dacron'u Kaya yelkenden alabilirsin. Biraz pahalı olabilir ama.
İyi Rüzgarlar,
Ferruh Bayşu
http://www.ucurtma.org

Resim
Kullanıcı avatarı
Altan
Site Admin
Mesajlar: 3735
Kayıt: Sal Eyl 14, 2004 9:17 pm
Konum: İstanbul / Küçükçekmece
İletişim:

Mesaj gönderen Altan »

Seçkin helal olsun. Güzel bir çalışma. C-quad üzerinde ben de düşünmüştüm bir ara. Bakalım sonuca göre ben de bir tane yaparım belki.
Altan Güvenni
Uçucu madde bağımlısı.
Kullanıcı avatarı
Sechkyn
Mesajlar: 63
Kayıt: Pzr Tem 10, 2005 11:05 pm
Konum: Acıbadem/İstanbul

Mesaj gönderen Sechkyn »

...devam

Bu şema üzerinden açıklamalar:
Resim

Burada görüldüğü gibi uçurtma 5 sütundan oluşuyor.
A-E ve B-D eş sütunlar.

Ave E sütünun dikimi:
Burada öncelikle 1 ve 2 sonra 3 ve 4 dikiliyor.
Resim
Daha sonra birleştirilmiş 1-2 ve 3-4 parçaları dikiliyor.
çünkü 4 nolu parça 2 noluya da taştığından dolayı dikimde ve hizalamada kolaylık sağlıyor.
Resim

Bu uçurtmada bir hayli fazla konkavlık var.
Önce iki ucu denk getirip sonra teğelleyip (veya ipneleyip) daha sonra dikim yapıyorum. Bu da işleri biraz uzatıyor.

Resim
Resim

Sonuçta A ve E sütunlarının dikim işleri bitti.
Ama daha gidecek çok yol var.

...to be continued!!!

Sevgiler,
Seçkin Barlas
Kullanıcı avatarı
Sechkyn
Mesajlar: 63
Kayıt: Pzr Tem 10, 2005 11:05 pm
Konum: Acıbadem/İstanbul

Mesaj gönderen Sechkyn »

Sonunda eğer birşey çıkarsa, bu çalışma NASIL YAPILIRIN bir belgesi olur.

Eğer uçmaz veya bir aksilik çıkarsa nasıl yapılMAZ ın belgesi olur.:cry:

Dikim konusunda felaket başarısızım. anneanne den kalma antika kollu makina da işleri zorlaştırmak için elinden gelini yapıyor.

Bir hayli acemi olduğumdan Hertürlü bilgi tecrübe ve önerilerinizi bekliyorum.

Sevgiler, Saygılar,
Seçkin Barlas
Kullanıcı avatarı
levent
Mesajlar: 225
Kayıt: Çrş Eyl 28, 2005 4:13 pm
Konum: Bahçelievler/İstanbul

Mesaj gönderen levent »

Kolay gelsin :) ,
iki kumaşın nasıl üst üste getirildiği, birleştirilip dikildiği ile ilgili bir detay resmi çok faydalı olur, eğri kenarların kenar paylarının dikişte nasıl kullanıldığıyla ilgili.. merakla izliyorum..
Kullanıcı avatarı
Altan
Site Admin
Mesajlar: 3735
Kayıt: Sal Eyl 14, 2004 9:17 pm
Konum: İstanbul / Küçükçekmece
İletişim:

Mesaj gönderen Altan »

Seçkin o makina ile uğraşma. Karşı yakada oturduğuna göre sana yakın bir üyemize bir ziyaret yapsan ve diksen iyi olur. Hem dikiş konusunda biraz eğitim almış olursun. Hem de güzel bir makina ile dikişin rahatlığını görünce hemen koşup bir tane makina alırsın. Singer'in en ucuz modeli aylık 50-60 lira taksitle alınıyor. Izdırap çekmeye değmez.

Ben bu hafta tatile çıkıyorum. Yoksa gelip seni alırdım biz de dikerdik. Ayın 8'inde burdayım. Eğer dikilecek bir şeyler varsa teklifim her zaman geçerli.
Altan Güvenni
Uçucu madde bağımlısı.
Kullanıcı avatarı
Sechkyn
Mesajlar: 63
Kayıt: Pzr Tem 10, 2005 11:05 pm
Konum: Acıbadem/İstanbul

Mesaj gönderen Sechkyn »

ALTAN Bey

Çok teşekkür ederim. Aslında birdefa görsem sanırım iyi olur.
Belki işler daha kolaylaşır.



Resim
Levent Bey

Burada görülen 7. parçanın üstü ve 8. parçanın alt kısım birleşimi. 7. parçanın üstü oval fakat 8. parçanın alt kısmı düz. Arc uzunluğu ile dikdörtgenin alt kısmı aynı ama ovalliği yedirmek gerekiyor.
Bunun için halının tersine köşelerden üstüste sabitledikten sonra önce toplu iğne ile tutturup sonra teğelliyorum.

dikerkende teker teker iğneleri çıkartarak dikiyorum.
umarım net olmuştur.

Sevgiler,
Seçkin Barlas
Cevapla