Peter Lynn Pilot ve KAPilot
Peter Lynn Pilot ve KAPilot
Evet arkadaşlar,
Kumaşlarımın gün elime geçmesinin ardından, bu sabah soluğu plotter baskıda aldım ve eve koşup hemen kumaşlarımı kesmeye başladım.
Peter Lynn, için uçurtma mühendisi desek yalan olmaz, kendi tasarımı olan birçok sistem özellikle uçurtma ile yapılan sporlarda yer etmiş bir abimiz. Pilot isimli bu uçurtması da 1/2 ölçek ile yapıldığında ve ipleri orjinalden biraz uzun tutulduğunda KAPilot ismini alıyor ve Uçurtma fotoğrafcılığının orta ve yüksek rüzgar hızları için en uygun uçurtması kabul ediliyor.
Orjinal Pilot tipi uçurtma, Peter Lynn tarafından tasarlanmış ve kendi web sitesi olan http://www.kites.tug.com/pilot/ adresinde çizimleri mevcut. Ancak çizimler Microsoft Visio formatında, bu yüzden önce Visio kurup DWG çıkış aldım, daha sonra A9CAD isimli bedava CAD yazılımı ile istediğim gibi üstünde oynayarak aşağıdaki linkten indirebileceğiniz planı hazırladım.
http://www.melihkarakelle.com/fotolar/kapilot.dwg
Bu planda orjinal boyutu olan 4 metrekarelik Piot, kap için yeterli olan 2 metrekare boyutuna küçültüldü, bunun için planı 0.7 oranında küçültmem kafi geldi. Eğer KAPilot değil Pilot yapacaksanız çizim üzerinde görünen orjinal ölçülere denk gelecek şekilde bastırmanız kafi.
Pilot uçurtmanın en önemli özelliği, büyük güç üretebilmesi ve yüksek rüzgar hızlarında dengesini kaybetmiyor olması. Bu yüzden bol miktarda rüzgar süsü ve çamaşırı taşımaya müsait bir uçurtma
Testlerini yarın yapıp, fotoğraflarını buraya koyacağım.
Şimdilik bukadar.
Kumaşlarımın gün elime geçmesinin ardından, bu sabah soluğu plotter baskıda aldım ve eve koşup hemen kumaşlarımı kesmeye başladım.
Peter Lynn, için uçurtma mühendisi desek yalan olmaz, kendi tasarımı olan birçok sistem özellikle uçurtma ile yapılan sporlarda yer etmiş bir abimiz. Pilot isimli bu uçurtması da 1/2 ölçek ile yapıldığında ve ipleri orjinalden biraz uzun tutulduğunda KAPilot ismini alıyor ve Uçurtma fotoğrafcılığının orta ve yüksek rüzgar hızları için en uygun uçurtması kabul ediliyor.
Orjinal Pilot tipi uçurtma, Peter Lynn tarafından tasarlanmış ve kendi web sitesi olan http://www.kites.tug.com/pilot/ adresinde çizimleri mevcut. Ancak çizimler Microsoft Visio formatında, bu yüzden önce Visio kurup DWG çıkış aldım, daha sonra A9CAD isimli bedava CAD yazılımı ile istediğim gibi üstünde oynayarak aşağıdaki linkten indirebileceğiniz planı hazırladım.
http://www.melihkarakelle.com/fotolar/kapilot.dwg
Bu planda orjinal boyutu olan 4 metrekarelik Piot, kap için yeterli olan 2 metrekare boyutuna küçültüldü, bunun için planı 0.7 oranında küçültmem kafi geldi. Eğer KAPilot değil Pilot yapacaksanız çizim üzerinde görünen orjinal ölçülere denk gelecek şekilde bastırmanız kafi.
Pilot uçurtmanın en önemli özelliği, büyük güç üretebilmesi ve yüksek rüzgar hızlarında dengesini kaybetmiyor olması. Bu yüzden bol miktarda rüzgar süsü ve çamaşırı taşımaya müsait bir uçurtma
Testlerini yarın yapıp, fotoğraflarını buraya koyacağım.
Şimdilik bukadar.
- M. Rafet ÖZALP
- Posts: 699
- Joined: Mon Sep 20, 2004 9:51 am
- Location: Kütahya
Öğlen Seçkin ile buluşup soluğu sahilde aldık. Onun Peter Lynn tasarımı C-QUAD ı ve Benim KAPilot'um ile. Tek eksiğimiz fotoğraf makinasıydı ama Seçkin cep telefonu ile çekti.
Uçurtmanın denge iplerini göz kararı ayarlamıştım, nede olsa alanda uçururken bol boll ayar yapacağım diye. Bİr de zaten plandaki ip boyları Pilot için KAPilot da iplerin 2 kat kadar uzun olması gerekiyor, ancak yanlardaki ipler daha uzun olduğu için tam 2 kat da değil.
İşte bu noktada KAPilot bana şaka yaptı ve açar açmaz, diğer flowformlar gibi buruşup kalacağına, rüzgar ile kendiliğinden dolarak havalandı ve gökyüzüne çakılıp kaldı. Flowform uçuranlar bilir, o delikli kevgir gibi şekilleri yüzünden, düzgü hale getirip 2. birisi tarafından açılmadan uçmuyor ve havada katlanınca işleri bitiyor flowformların, bu öyle değil çıtalı uçurtma kadar düzgün birşey.
İpleri ayarlamam gerekmeden uçmasına mı, çok iyi çekiyor olmasına mı, yoksa beklediğimin aksine gayet dik açı ile uçmasına mı şaşıracağımı bilemedim
Tek kelime ile mükemmel oldu, fotoları seçkin koyar umarım
Kuyruk ve süs uçurmak isteyenlere mutlaka bir tane yapmalarını öneririm.
Uçurtmanın denge iplerini göz kararı ayarlamıştım, nede olsa alanda uçururken bol boll ayar yapacağım diye. Bİr de zaten plandaki ip boyları Pilot için KAPilot da iplerin 2 kat kadar uzun olması gerekiyor, ancak yanlardaki ipler daha uzun olduğu için tam 2 kat da değil.
İşte bu noktada KAPilot bana şaka yaptı ve açar açmaz, diğer flowformlar gibi buruşup kalacağına, rüzgar ile kendiliğinden dolarak havalandı ve gökyüzüne çakılıp kaldı. Flowform uçuranlar bilir, o delikli kevgir gibi şekilleri yüzünden, düzgü hale getirip 2. birisi tarafından açılmadan uçmuyor ve havada katlanınca işleri bitiyor flowformların, bu öyle değil çıtalı uçurtma kadar düzgün birşey.
İpleri ayarlamam gerekmeden uçmasına mı, çok iyi çekiyor olmasına mı, yoksa beklediğimin aksine gayet dik açı ile uçmasına mı şaşıracağımı bilemedim
Tek kelime ile mükemmel oldu, fotoları seçkin koyar umarım
Kuyruk ve süs uçurmak isteyenlere mutlaka bir tane yapmalarını öneririm.
- M. Rafet ÖZALP
- Posts: 699
- Joined: Mon Sep 20, 2004 9:51 am
- Location: Kütahya
- M. Rafet ÖZALP
- Posts: 699
- Joined: Mon Sep 20, 2004 9:51 am
- Location: Kütahya
Halit bey uçurtmanın çekişi de çok iyi 60 derece gibi bir açıda çarken 10kg civarında gördüm pazar günü rüzgarda. Rüzgar hızı düşünce de öyle katlanma drumu yok çünkü flowformlar gibi hava kaçış delikleri yok çok stabil duruyor ve açısı azalıyor sadece, açı artıkca da yukarı çıkıyor. açıyı ip ayarı ile vermek de mümkün.
Genel görüntü böyle. İp boylarını orjinal plandakinden 2 kat fazla yapmak çok daha iyi oluyor. Ben ip oalrak 0.7mm ve 70 kilogramlık balıkçı Dyneema sı kullandım. hani karaköyde satılan ucuz ve yeşil Dyneema. Düğüm kalitesi berbat bir ip ama evde tüm koşum iplerine yetecek ve ince sağlam başka ip yoktu.
Burada koşum iplerinin gövdeye bağlanışı görülüyor, gördüğünüz gibi ipler ucuna bağlanmıyor dikilerek gövdenin bir parçası halinde dikkiliyor ve yükü gövdeye düzgün biçimde dağıtıyor
içerideki foillerin dip bölümleri hücreler arası basıncı eşitlenek için tülden yapılıyor plana göre. Ancak arka ucunda hava kaçışları olmadığı için tül gibi fazla geçirgen birşeye gerek duymadım, nede olsa geçiş yapacak hava fazla değil, o yüzden ufak delikler açtım havya ile, bu delikler 1 cm çapında.
Yapması kolay uçurması zevkli. Yapacak herkese kolaylıklar dilerim.
Yanlız orjinal boyutunda yapmasanız iyi olur benim kullandığım 2metrekarelik ölçek daha uygun gibi. Fırtına çıkarsa 50-60 kilo rahat kaldırır. Orjinal boyutta 200kglık ipler tavsiye ediliyor
Bu arada renkler gerçekten çok güzel oldu, bu ribstopların yanlış renkte gelmesi iyi mi oldu ne
Genel görüntü böyle. İp boylarını orjinal plandakinden 2 kat fazla yapmak çok daha iyi oluyor. Ben ip oalrak 0.7mm ve 70 kilogramlık balıkçı Dyneema sı kullandım. hani karaköyde satılan ucuz ve yeşil Dyneema. Düğüm kalitesi berbat bir ip ama evde tüm koşum iplerine yetecek ve ince sağlam başka ip yoktu.
Burada koşum iplerinin gövdeye bağlanışı görülüyor, gördüğünüz gibi ipler ucuna bağlanmıyor dikilerek gövdenin bir parçası halinde dikkiliyor ve yükü gövdeye düzgün biçimde dağıtıyor
içerideki foillerin dip bölümleri hücreler arası basıncı eşitlenek için tülden yapılıyor plana göre. Ancak arka ucunda hava kaçışları olmadığı için tül gibi fazla geçirgen birşeye gerek duymadım, nede olsa geçiş yapacak hava fazla değil, o yüzden ufak delikler açtım havya ile, bu delikler 1 cm çapında.
Yapması kolay uçurması zevkli. Yapacak herkese kolaylıklar dilerim.
Yanlız orjinal boyutunda yapmasanız iyi olur benim kullandığım 2metrekarelik ölçek daha uygun gibi. Fırtına çıkarsa 50-60 kilo rahat kaldırır. Orjinal boyutta 200kglık ipler tavsiye ediliyor
Bu arada renkler gerçekten çok güzel oldu, bu ribstopların yanlış renkte gelmesi iyi mi oldu ne
Arkadaşlar KAPilot uçurtmamın uçuş fotoğrafları bu linkte,
http://www.melihkarakelle.com/kapilot.html
http://www.melihkarakelle.com/kapilot.html