24-25 Mayıs - İnönü(Eski 3-4 Mayıs 2008)
- fcrhermes (cihan)
- Posts: 8
- Joined: Mon Oct 30, 2006 6:03 pm
- Location: ankara
Altan Bey oldumu şimdi ? Siz bizleri İnönü'den gönderin, ondan sonra ekibi tekrar toplayın. Eee kolay değil tabii, böyle güzel bir tesisi bırakıp gitmek. Şaka bir yana Serçin Bey ve size başarılar dilerim. Bu arada ben de birlikte geçirdiğimiz bu güzel hafta sonu ile ilgili birkaç fotoğraf ekliyorum. Umarım bir gün tüm kulüp üyelerinin toplanabileceği bir etkinlik olurda hem herkesle tanışmış hem de gökyüzünü daha bir renklendirmiş oluruz...
http://picasaweb.google.com/imuyesser/2 ... NNEskiEhir
http://picasaweb.google.com/imuyesser/2 ... NNEskiEhir
İbrahim Cihan MÜYESSEROĞLU
imuyesser@gmail.com
imuyesser@gmail.com
- Altan
- Site Admin
- Posts: 3734
- Joined: Tue Sep 14, 2004 9:17 pm
- Location: İstanbul / Küçükçekmece
- Contact:
Tüm martılara İnönü Planör Okulu'ndan selamlar,
Serçin ve ben eğitim dönemine geç katıldığımız için programın gerisindeyiz. Kampta cuma gününe kadar 4 eğitim uçuşu gerçekleştirdik. Toplam 10 uçuş yapılması gerekiyor. Diğer pilot adayları 9 uçuş yapmış durumdalar. Son uçuş kontrol uçuşu diye adlandırılan sınav uçuşu. Ne yazık ki tüm pilot adayları bir sonraki aşamaya geçemeyecekler. Şu an yapılan eğitim A brövesinin birinci bölümü. Eğer bu dönem başarılı geçerse A brövesini almak üzere eğitimin son aşamasına gelebilecekler. Eğitimler gayet yorucu geçiyor. Toplamda 20 dakika süren uçuş sırasının gelebilmesi için yarım gün bekleniyor. Adaylar postalara bölünmüş durumda. Her pilot adayı uçuştan döndüğünde tüm posta koşup planörü pist başına getiriyor. Bir postada 6-8 kişi oluyor.
Okulda hayat biraz askerliğe benziyor. Tabi çok daha kibar bir ortam, yemekler çok daha iyi. Gün boyu yapılan koşturma zevkle yapılıyor. Gördüğüm kadarı ile genel olarak pilot adayları uçuşa hevesliler. Aralarından bazıları bizim gibi havacılığa tutkulu. Tutkulu olanlar özellikle yaşı ileri olanlar. Bu kişiler zaten bir şekilde havacılığın içindeler. Sanal uçuşlar, yamaç paraşütü vb. deneyimleri var.
A brövesini bitirip B ve C bröveleri için gelenler çok azlar. Sanırım bazıları zorluklardan pes edip devam etmiyor, bazıları ise geçer not alamıyorlar. Geride kalanlar gerçekten bu işi yapmak isteyenler. Pilot lisansına kavuşmak gerçekten uzun sürüyor. Görünüşe göre 3 yıldan daha önce pilot lisansı almış olamayacağız. Üstelik her yıl en az 1 saat uçuş yapılmaz ise pilot lisansı geçerliliğini kaybediyor. Fakat uçuş saatlerini tamamlayarak lisansı tekrar geçerli hale getirmek mümkün. Planör pilot lisansını alabilmiş kişilerin gel geç hevesli kişiler olmadıkları kesin ve bu kişiler zaten yılda en az 1 saat uçabilmek için seve seve geleceklerdir.
(not: Bu yazı cuma günü yazılmıştı. Bugün Serçin 7. ben 5. uçuşumu yaptım.)
Serçin ve ben eğitim dönemine geç katıldığımız için programın gerisindeyiz. Kampta cuma gününe kadar 4 eğitim uçuşu gerçekleştirdik. Toplam 10 uçuş yapılması gerekiyor. Diğer pilot adayları 9 uçuş yapmış durumdalar. Son uçuş kontrol uçuşu diye adlandırılan sınav uçuşu. Ne yazık ki tüm pilot adayları bir sonraki aşamaya geçemeyecekler. Şu an yapılan eğitim A brövesinin birinci bölümü. Eğer bu dönem başarılı geçerse A brövesini almak üzere eğitimin son aşamasına gelebilecekler. Eğitimler gayet yorucu geçiyor. Toplamda 20 dakika süren uçuş sırasının gelebilmesi için yarım gün bekleniyor. Adaylar postalara bölünmüş durumda. Her pilot adayı uçuştan döndüğünde tüm posta koşup planörü pist başına getiriyor. Bir postada 6-8 kişi oluyor.
Okulda hayat biraz askerliğe benziyor. Tabi çok daha kibar bir ortam, yemekler çok daha iyi. Gün boyu yapılan koşturma zevkle yapılıyor. Gördüğüm kadarı ile genel olarak pilot adayları uçuşa hevesliler. Aralarından bazıları bizim gibi havacılığa tutkulu. Tutkulu olanlar özellikle yaşı ileri olanlar. Bu kişiler zaten bir şekilde havacılığın içindeler. Sanal uçuşlar, yamaç paraşütü vb. deneyimleri var.
A brövesini bitirip B ve C bröveleri için gelenler çok azlar. Sanırım bazıları zorluklardan pes edip devam etmiyor, bazıları ise geçer not alamıyorlar. Geride kalanlar gerçekten bu işi yapmak isteyenler. Pilot lisansına kavuşmak gerçekten uzun sürüyor. Görünüşe göre 3 yıldan daha önce pilot lisansı almış olamayacağız. Üstelik her yıl en az 1 saat uçuş yapılmaz ise pilot lisansı geçerliliğini kaybediyor. Fakat uçuş saatlerini tamamlayarak lisansı tekrar geçerli hale getirmek mümkün. Planör pilot lisansını alabilmiş kişilerin gel geç hevesli kişiler olmadıkları kesin ve bu kişiler zaten yılda en az 1 saat uçabilmek için seve seve geleceklerdir.
(not: Bu yazı cuma günü yazılmıştı. Bugün Serçin 7. ben 5. uçuşumu yaptım.)
Altan Güvenni
Uçucu madde bağımlısı.
Uçucu madde bağımlısı.
Bugün 15:30 da Ankara'ya ulaştım. İlk işim işe gitmek oldu. Akşam üzeri de atölyeye uğrayıp Halil Abi ile sohbet ettik.
Hemen resimleri aktardım. Bir hafta boyunca 800den fazla resim çekmişim. Birazdan temizlemeye başlayacağım. Maşallah Serçin Hocam deklanşöre basmış durmuş ama nereyi netleyeceğini unutmuş sanırım. Ne de olsa Pilot. Normal karşılamak lazım.
En kısa zamanda resimleri koymaya çalışacağım.
İnönü de topladığımız yemek (Yemekhane de yediğimiz) paralarını THK yetkileleri almadı. Bütün konaklama ücretlerimizi de onlar karşıladı. Sanırım bir aileden ücret almışlar. Kendilerinden özür dilediler. Açıkçası bende bu şanssız arkadaşlar kim diye merak ediyorum. Ben paraları topladığım ve İnönü THK da bu parayı almadığı için, bu parayı THK kurumuna bağaşlamanın uygun olacağını düşündük. Sanırım bu konuda herkes bizimle aynı fikirde olacaktır.
Hemen resimleri aktardım. Bir hafta boyunca 800den fazla resim çekmişim. Birazdan temizlemeye başlayacağım. Maşallah Serçin Hocam deklanşöre basmış durmuş ama nereyi netleyeceğini unutmuş sanırım. Ne de olsa Pilot. Normal karşılamak lazım.
En kısa zamanda resimleri koymaya çalışacağım.
İnönü de topladığımız yemek (Yemekhane de yediğimiz) paralarını THK yetkileleri almadı. Bütün konaklama ücretlerimizi de onlar karşıladı. Sanırım bir aileden ücret almışlar. Kendilerinden özür dilediler. Açıkçası bende bu şanssız arkadaşlar kim diye merak ediyorum. Ben paraları topladığım ve İnönü THK da bu parayı almadığı için, bu parayı THK kurumuna bağaşlamanın uygun olacağını düşündük. Sanırım bu konuda herkes bizimle aynı fikirde olacaktır.
İyi Rüzgarlar,
Ferruh Bayşu
http://www.ucurtma.org
Ferruh Bayşu
http://www.ucurtma.org
Bütün konaklama ücretlerimizi de onlar karşıladı. Sanırım bir aileden ücret almışlar. Kendilerinden özür dilediler. Açıkçası bende bu şanssız arkadaşlar kim diye merak ediyorum.
----------------------------------
http://fevzikir.name.tr/
http://picasaweb.google.com.tr/fevzikir
https://picasaweb.google.com.tr/kiteactivities
http://fevzikir.name.tr/
http://picasaweb.google.com.tr/fevzikir
https://picasaweb.google.com.tr/kiteactivities
- Trick Serkan
- Posts: 727
- Joined: Mon Jan 22, 2007 7:55 pm
- Location: İSTANBUL / BAHÇEŞEHİR
3 günün fotoğrafları.
http://www.ucurtma.org/festivals/Inonu_2008_1/
Tişörtler biraz süpriz oldu. İbrahim arkadaşımız 20 adet yaptırmıştı. Almak isteyen olursa tanesine 20YTL ödedik.
http://www.ucurtma.org/festivals/Inonu_2008_1/
Tişörtler biraz süpriz oldu. İbrahim arkadaşımız 20 adet yaptırmıştı. Almak isteyen olursa tanesine 20YTL ödedik.
İyi Rüzgarlar,
Ferruh Bayşu
http://www.ucurtma.org
Ferruh Bayşu
http://www.ucurtma.org
Nerde benim uçuş videom!
Çok değerli Melih Bey kardeşim,
Nerde benim uçuş delillerim?
Beklemekten yapraklarımız çıktı,
Derken;
Yaz bitti, güz gitti...
Dere tepe düz gitti,
Ve halen dahi beklemekteyiz,
Güneş altında boş ellerimiz;
kurudu gitti.
Nerde benim uçuş delillerim?
Beklemekten yapraklarımız çıktı,
Derken;
Yaz bitti, güz gitti...
Dere tepe düz gitti,
Ve halen dahi beklemekteyiz,
Güneş altında boş ellerimiz;
kurudu gitti.
Kemal SAKA
Dün kargoya vermeyi başardım, pazartesi Ferruhun elinde olur, artık oradan alırsınız efendim
Kusura bakmayın valla, 1.5 ay geçti anca vakit bulup diskten çıkarıp cd ye yazıp kargoya verebildim. 1 yıldır ağzındaki dişlerin 5 inin yerine vida takılmış ama 3 gün ayırıp o vidaların üstüne diş taktıramamış bir insanım (vidaları taktıracak zaman bulmam da 7 yıl sürmüştü), zaman olsa dükkan sizin valla.
affola.