Karbon çıta imalatı

Uçurtma yapımında kullanılabilecek her türlü malzeme hakkında bilgi. Malzeme bulunacak yerler.
User avatar
led
Posts: 945
Joined: Mon Sep 20, 2004 8:00 pm
Location: Samsun

slm

Post by led »

@Adnan Bey merhaba, işin aslı problemimiz sağlamlıkta değil ağırlıkta(yurtiçi için), yurtdışındakilerde problem yok ondaki sıkıntı getirtmekte. İlginiz için ayrıca teşekkürler.
http://www.vientocero.com/kpb/ burada epeyce plan mevcut. Eğer yetmezse haber verin :D ...
Eray Kara
adnanbak
Posts: 42
Joined: Tue Mar 04, 2008 3:25 pm
Location: Sakarya-Akyazı

Post by adnanbak »

Merhaba Eray Bey.10/9 mm. çubukları hemen kırdığınızı belirtmiştiniz. Sanırım orta yerden kırılmıştır. Ben de kırılma noktalarına 10-15 cm 1,2 mm takviye yaparak çubuğun ağırlığını fazla artırmadan tamamının sağlamlığını artırmış olabileceğimi düşünüyorum. İyi çalışmalar. adres için de teşekkür ederim. Adnan BAK
User avatar
Halil
Posts: 265
Joined: Thu Jul 13, 2006 10:23 am
Location: Ankara
Contact:

cfk cıta

Post by Halil »

Adnan bey,

Biz genel olarak büyük uçurtmalarda 1m lik çıtaları bronz yada aleminyum borular ile ek yaparak kullanıyoruz çıta boyları 2 hatta 3 metreyi bulabiliyor.

Bu nedenle 1mlik çıtaların 45-55 cm lik kısmının güçlendirilmesi yaşadığımız sorunu çözmez, çünkü dün de Ankara'da örneğini yaşadığımız şiddetli rüzgarda bir çok uçurtmamızın çıtası ek yaptığımız bronz parçanın 2-4cm yakınından kırıldı, kırılan bu çıtaların (boru) kırılan bölümlerinde içten takviye olarak 15-20cm cfk çubuk (içidolu) malzeme ile takviye yapılmış olmasına rağmen.

Yulkarıda saydığım sorunlar nedeni ile üreteceğiniz çıtanın yaşadığımız sorunları en aza indiren bir imalat süreçinden geçmesi gerektiğini düşünüyorum.

Araştırmalarınız için teşekkür eder saygılar sunarım.
Halil Bayülker/Ankara
adnanbak
Posts: 42
Joined: Tue Mar 04, 2008 3:25 pm
Location: Sakarya-Akyazı

Post by adnanbak »

Eray Bey; cevabınıza teşekkür ederim. Şunu belirtmekte fayda görüyorum. Bu mesele ile ilgilenmem öncelikle ticari değil.
Uçurtma çıtalarınızın ekyerlere yakın yerden kırıldığını yazdınız. Yani gene orta yerden. Kullandığınız takviye malzemenin sağlamlığını ve esneklik değerlerini bilmiyorum. Ama genede bu sorununuza çare bulabileceğimi düşünüyorum. Ben kırılan tenis,skuaç ve badminton raketlerini tamir ediyorum. Yaptığım yerden bir daha kırılmaması garantisi ile. Tanıdığınız üst düzey badminton oyuncusu veya Antrenörü varsa onlara sorun beni tanırlar. Benim bu yaptığım işi Türkiye' de benden başka yapabilen yok. Bu konularda oldukça deneyimliyim. Onun için bu sorununuza çözüm getirebileceğimi düşünüyorum. Adresinizi verirseniz o taraflara geldiğimde malzemelerinizi inceler daha iyi netice alabiliriz sanıyorum. Yukarda yazdıklarımı hava atma niyeti ile yazmadım. Sadece hakkımda fikir edinmeniz için. Yanlış anlamayın. Selamlar. Adnan BAK
User avatar
Altan
Site Admin
Posts: 3734
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:17 pm
Location: İstanbul / Küçükçekmece
Contact:

Post by Altan »

Adnan bey aslında sağlamlaştırma sadece kalınlıkla değil, kimyasal ve fiziksel işlemle de ilgili olsa gerek. Bir ara karbon çubukların karşılaştırma tablosu görmüştüm. O tabloda ürünün esneme ve sertlik değerleri vardı diye hatırlıyorum. Yani anladığım kadarı ile üretim sırasında kimyasal ya da fiziksel değişkenlere göre farklı sağlamlıkta üretimler yapılabiliyor. Sizin üretiminizde böyle bir şey mümkün mü?

Kırımlar en çok yük binen, yani büküm oluşan bölgede oluşuyor. Denge ipleri uçurtmaya birden fazla bölgeden bağlı. İpin bağlı olduğu yerlerden dışa doğru bükülünce kırılma gerçekleşiyor. Büyük uçurtmaları aleminyum ekler kullanarak yapıyoruz. Hangi uçurtmada hangi noktaya yük bineceğini biliyoruz. Ama boyuta göre tam yük binecek bölümü bilip oraya ısmarlama sağlamlaştırılmış karbon denk getirmek zor. Şu an benim avatarımda görülen uçurtma tam ortadan kırılıyor. Her güçlü rüzgarda kırım oluyor. Sanırım uçlara yakın bir yerlerden denge ipi gibi birer ip bağlayarak arkaya gerilimi engelleyebilirim. Aslında bu tip bir önlem en ucuz ve pratik olanı.

Belki de esnekliği arttırarak kırımları azaltabiliriz. Böylece rüzgar arttığında uçurtma geriye doğru esner ve yüzey alanı azalır. Esneklik kırımları engeller. Önemli olan esnemeden sonra çıtanın yamuk kalmayıp, tekrar düzleşebilmesi. Fakat büyük uçurtmaların yapımında esneklik pek iyi olmaz.

Genel olarak kırımlar büyük uçurtmalarda oluyor. Bu uçurtmalar genki, dopero gibi uçurtmalar. Şu an forumun tepesindeki dönüşümlü banner da bir dopero görülüyor. Hacivat, Karagöz uçurtmalarının önündeki uçurtma. Dopero'nun orta 3'te 1'lik alanından dengeler bağlanıyor. Uçlar rüzgarda geri esniyor. Yani ortadaki iki dikey çıtanın bir kaç santim dışı kırılma alanları.

Kırım şekilleri:
- Rüzgarda fazla gerilim sonucu,
- Yerde yatan uçurtmanın üstüne basarak kırma,
- Yerde yatan uçurtmanın rüzgar ile havalanması ve onu tutmak isterken oluşan kırımlar,
- Yere sert düşme sonucu oluşan kırımlar.

Kuyruksuz uçurtmalar arkaya doğru gerdirilen uçurtmalardır. Bu sayede kuyruğa ihtiyaç duymazlar. Kuşa benzeyen geniş uçurtmalar kırım riski yüksek uçurtmalar oluyor.

Image
Altan Güvenni
Uçucu madde bağımlısı.
User avatar
levent
Posts: 225
Joined: Wed Sep 28, 2005 4:13 pm
Location: Bahçelievler/İstanbul

Post by levent »

Sağlamlık ve hafiflik üretim sürecinde ön plana çıkarılabilecek ise uçurtma kumaşına zarar vermediği sürece çubukların yüzey pürüzlülüğü ihmal edilebilir kanaatindeyim.
adnanbak
Posts: 42
Joined: Tue Mar 04, 2008 3:25 pm
Location: Sakarya-Akyazı

Post by adnanbak »

Altan Bey; Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Dediğiniz gibi karbon çıtaların esneklik ve sağlamlığı yapılan işlemlere ve epoksi cins ve kullanma miktarına göre değişiyor. Bir de karbon liflerinin sarılma şekline göre değişiyor. Yüksek ısıya dayanıklı epoksi kullandığınız zaman sağlamlık düşüyor. Tabi kullandığınız epoksi ve karbonun kalitesi de çok önemli. Enjeksiyon üretimlerde sıcaklık ile birkaç saniyede pişiyor. Sizin çıtalarda özel işlem gerektiği için böyle bir şansımız yok. Uzun zamanda donan epoksi kullanılması gerekiyor. Belli yerleri sağlamlaştırılmış enjeksiyon kalıp yapmak için çok fazla üretim yapmak gerekli. Yani maliyeti çok fazla. Bizim kullanacağımız epoksi el işçiliği ile yapacağımız, zamanla donan epoksi olacak. Bunda da sizin çıtaların yük binen yerlerine karbon takviyesi yapabiliriz. Anladığım kadarı ile çıta üretmek yatırımına değecek bir sürüm yok. Sizin çıtalara karbon takviyesi yapmada maddi bir beklentim yok. Siteniz hoşuma gitti, yani hobi diyelim. Yapacağımız takviye yalnızca gerilime karşı. diğer kırılma sebeplerine yacağımız birşey yok.Çubukların komple kalınlığının artması gerekir, oda ağırlığı artırır. selamlar. Adnan BAK
User avatar
Spectre
Posts: 1339
Joined: Sun Oct 03, 2004 11:57 am
Location: Bahçelievler, Ankara
Contact:

Post by Spectre »

Merhaba, konuya biraz geç girdim ama bende bilgilerimi paylaşayım dedim. Nede olsa Hollanda da fabrikayı ziyaret etme fırsatı buldum.

İlk olarak şu an kullandığımız çıtaların ana kırılma sebebi kullanıcı hatası. Çıtanın dayanabileceğinden fazla rüzgarda uçurtmak yada uçurtmaya yanlış hareketler yaptırmakdan dolayı kırılıyor. Ayrıca Altanında gayet güzel anlattığı gibi üzerine basma ve yanlış tutma da bunlara örnek. Özellikle çıtalar esneyecek şekilde yaıldığı için bu yönde gelen baskılara çok dayanıklı ancak çarpmalarda ki farklıyükler kırılmaya sebep oluyor.

İkinci olarak yükün nereye bindiğini tam olarak bilemeyiz ama ençok bağlantı noktalarında bu problem var zaten bu yerlerede örnek vermek gerekirse 6mm borunun içine 4mm cam fiber koyuyorum.

Çıtaların düzgün üretilmesi çok önemli aksi takdirde her yerdeki dayanıklılık farklı olacaktır. Muhtemelen de en dayanıksız olduğu yerden kırılacakatır. Rüzgar devamlı yön değiştirdiği durumlarda çıtalara binen yükde değişiyor ayrıca her farklı tip uçurtmada binen yüklerde değişiyor.

Sadece kumandalı uçurtmalarda orta kısımlarda yükün fazla olduğunu söyleyebiliriz. Genelde 2 adet çıtadan yapıldığı için çıtaların bir ucu daha sağlam ve kalın diğer ucu ise daha ince üretiliyor. Böylece 2 çıta birleştiğinde orta kısım daha sğlam oluyor.
İyi Rüzgarlar,
Ferruh Bayşu
http://www.ucurtma.org

Image
User avatar
Sercin
Posts: 258
Joined: Tue Dec 21, 2004 11:10 pm
Location: İstanbul / Kadıköy
Contact:

Post by Sercin »

Merhabalar,

Adnan Bey, kırılan veya takviye edilmesi gereken çıta olduğu durumlarda bizlere yardım teklifiniz çok hoş. Ancak, daha amatör düzeyde, "Kırılan bir çıta nasıl onarılır veya nasıl takviye yapılır, bunun için gerekli malzemeler nelerdir ve nerelerden temin edilir?" gibi bir başlık açarak, anlatımlarınızı bir kaç resim ile de destekleyerek, inanın bizlere daha çok yardımcı olursunuz.

Örneğin Ferruh Bey'in bahsettiği konik çıtalardan ben de bir tane kırdım. (G-Force markalı), yedeğini getirttim ama epey pahalıya mâloldu. Eğer yurtiçinden temin edilebilecek malzemelerle ve görece ucuz imkanlarla tamiri mümkün olursa yapmak isterim.

Saygılarımla
Serçin
adnanbak
Posts: 42
Joined: Tue Mar 04, 2008 3:25 pm
Location: Sakarya-Akyazı

Post by adnanbak »

Serçin Bey ,
Bu işte kullanılan epoksi kanserojen madde içerdiği için kullanma aşamasında gerekli önlemleri almanız gerekir(ilacı solumamanız gerekir). Bunun yanında gerekli aletler epey para tutar(dişçilerin kullandığı aletler, motoru,spirel,piasemen,delici ve kesici uçlar, karbonu keserken çıkan karbon bulutunu vakumlama,vs. gibi) ayrıca kaliteli karbon ve epoksi'si parekende satılmıyor.(ucuzları ise sizin işinize yaramaz) Epoksiyi en az 5 kg.Karbonu ise enaz 1 top almak durumundasınız (Son aldığımda 920€+kdv. idi) Piyasada parekende satılanlar ise gerçekten sizin işinize yaramaz. Çünkü sizde devamlı gerilim söz konusu. Fiberler ondan daha iyi. ayrıca ortam ısısı 35-40 dereceyi geçtiği zaman epoksi sertliğini kaybediyor ve karbon kırılıyor. (karbonu demir,epoksiyi çimento olarak düşünün, birinin özelliği gittimi diğeri işe yaramaz)
Hepsini hallettiğinizi varsayalım. Karbon ile epoksinin karışma ölçüleri var. El işçiliği ile yapacağınız için bu epey tecrübe ister. Yada malzeme listesine birde hassas kuyumcu terazisi ekleyerek tecrübe süresini kısaltacaksınız. Yani bu iş cam elyafı-polyester işi gibi basit değil.
Piyasada parekende satılan, karbon plakalarını yapıştıran epoksiler var ancak orada geniş yüzeyleri yapıştırma söz konusu.
Ben kırılan eskrim kılıçlarını ve benzeri hassas çelikleri filan tamir ediyorum. Yaptığım yerden bir daha kırılmıyor. Çok özel bir epoksi kullanıyorum, yapıştırılan iki parçanın moleküllerini birbirine yaklaştırıyor ve inanılmaz bir sağlamlık veriyor, aynı yerden kıramıyorsunuz. Fakat karbonda böyle birşey olabileceğini sanmıyorom. Çünkü demir ile korbonun yapısı farklı.Bir karbon çıta onbinlerce liften oluşuyor. Karbon için böyle bir ilacın yapıldığını düşünsek bile kırılan çıtanın liflerini karşılıklı getirip yapıştırmak mümkün değil. Genede ben sipariş verdim, eğer istediğim randımanı alırsam sizlere bildiririm. o zaman tamirat inanılmaz kolay olur. Saygılarımla. Adnan BAK
uygur
Posts: 292
Joined: Sat Nov 04, 2006 7:12 pm
Location: Kajaki, Afganistan
Contact:

Post by uygur »

Adnan Bey,

Yeriniz nerede ? Sakıncası yoksa gelip görmeyi çok isterim.
Said Özkan AKTUĞ
Erkek adam uçurur :)

Image Image Image Image
http://said.ozkan.org/kites
User avatar
Sercin
Posts: 258
Joined: Tue Dec 21, 2004 11:10 pm
Location: İstanbul / Kadıköy
Contact:

Post by Sercin »

Merhabalar,

Adnan Bey, Her işte olduğu gibi, karbon lifli ürün imalatında da muhakkak çok tecrübe ve yatırım gerektiren araç-gereçler olacaktır.

Benim beklediğim, her ne kadar yetersiz dahi olsa, piyasada bulunabilecek malzemelerle bizlerin de uygulayabileceği basit bir kaç teknikten bahsetmeniz idi. Örneğin karbon elyafı, kalitesini bilmiyorum ancak bir çok hobi dükkanında sizin bahsettiğinizden görece daha ucuz fiyatlara parakende olarak satın alınabilmektedir. Epoksi ise karbon için olmasa dahi kullandığımız ve tehlikesinden haberdar olduğumuz bir malzeme. Ek olarak uçurtma yapan bir çok üyemizde çeşit çeşit uçlu amatör el motoru olduğu kanaatindeyim. (yapımarkette 20-30 YTL ye alabilmek mümkün) Mesele el melekesi ise üyelerimizin üzerine tanımam.

Tabiki çok kaliteli karbon çubuklar üretmek niyetinde değilim. Bunlarla yapacağımız tamiratın yada takviyenin sizin yapacaklarınız kadar iyi olmayacağının da farkındayım.

Herneyse bu konu modelci.net forumunda da eş zamanlı olarak konuşulmakta. Orada bir arkadaş karbon spar yapmakta olduğundan bahsetmiş ve ona cevaben Birhan Bey'in yazısı çokça bilgilendirici olmuş. Sizden umduğum buydu.

http://www.modelci.net/forum/viewthread ... 740&page=2

Son olarak, siz bize yapacağınız, kuvvetlendirme işlemlerinden maddi bir beklentiniz olmadını yazmışsınız ancak yıllarınızı verdiğiniz, yatırım yaptığınız bir konudan para kazanma isteğinizi anlarım ve sonuna kadar desteklerim. Bu konuda ferah olunuz. Gerektiği zamanda size başvuracağımızdan, ücreeti mukabili yardımızı isteyeceğimizden kuşkunuz olmasın.

Sevgi ve saygılarımla

Serçin Basut (Erkek - S. K. :) )
adnanbak
Posts: 42
Joined: Tue Mar 04, 2008 3:25 pm
Location: Sakarya-Akyazı

Post by adnanbak »

İyi günler Serçin Bey; Sizlere sizin yapabileceğinizi düşündüğüm bir tamir sekli aklıma geld. Kırılan çıtanın içine dolu karbon çubuk yerleştirip epoksi ile yapıştırabilirsiniz. Diyelim 15 cm bir çubuk koyacaksınız. epoksiyi sürün, 7.5 cm içeri sokun ,bir karga burun ile bunu tutup diğer ucuna da öbür çıtayı sokun. Karga burunu aradan çekin iki çubuğu iyice yaklaştırın. Eğer yeterli kalınlıkta karbon çıta bulamazsanız ,içi boş çıtaları iç içe geçirerek elde edebilirsiniz sanıyorum. tamir edilecek çubukların içini genişletmek gerekirse gerekli kalınlıkta mikron lu matkap uçları ile bunu yapabilirsiniz. mikron ölçülü matkap uçlarını perşembe pazarından elde edebilirsiniz zannediyorum. İstanbul'u pek iyi bilmediğim için başka adres veremiyorum. Tabi bu bahsettiklerim, eğer kırık düz bir kırık ise. Kırıla yerdeki çatlak devam ediyorsa, çatlağın sonunu matkap ile delip çatlağın yürümesini belki engelliyebilirsiniz. Bunları zaten bildiğinizi tahmin ediyorum, belki başka arkadaşlar istifade edebilir düşüncesi ile yazdım. Eğer kırıkta çatlak devam ediyor ise ve içten tamir etmek istiyorsanız, bunu 20-30 tl.lik avuç kalıp taşlama ile yapamazsınız.Onun için bu stile girmeyeceğim. Eğer dışardan sarıp tamir edebilirim bu bana yeter derseniz, size elyaf ve epoksi gönderebilirim. Çıtaları yapıştırmak için eposiyi Erenköy de (zannedersem modelmerkezi idi adı) temin edebilirsiniz. 25 mllit. 12 tl. ye filan geliyor. Daha büyük boyları daha uygun fiata geliyor.Eğer kırığı tamir etmek için kullandığınız çıtayı, yuvaya (KIRILAN BORUNUN İÇİNE) uygun bir şekile getirdi iseniz, yada çıtanın içini tamir için kullanacağınız ek parçaya göre tesfiye ettiyseniz bu epoksi işinizi görebilir.
Diğer konuya gelince herhalde tereddüt var. Elbette tecrübemin karşılığını görmek isterim. Fakat metresi 7-10 veya 15 tl.lik çıtaları tamir etmek benim ne masrafımı karşılar, ne de emeğimi. Güzel rüzgarlı günler dileklerimle. Saygılarımla.
adnanbak
Posts: 42
Joined: Tue Mar 04, 2008 3:25 pm
Location: Sakarya-Akyazı

Post by adnanbak »

Bahsettiğim karbonu satan adresi buldum. www.teknoyapi.com.tr adresinden girebilirsiniz. Tel 90(216)3287955
Ben daha önce oradan karbon elyafı almış idim. Fiatı da oldukça uygun du (şimdi hatırlamıyorum), Epoksi de çok uygun fiata satılıyordu. ( sanırım kg 15-20 € civarında idi. Burada çift yönlü karbon da olması lazım.
Birhan beyin yazısını okudum. Çok güzel anlatmış. Benim şekil çizerek anlatma şansım yok. Bizim kuşak bilgisayar dönemine biraz geç kaldı.Yani bilgisayar kullanmam oldukça zayıf. Birhan beyin affına sığınarak önerisine birşey eklemek istiyorum. Karbonları diyagonel sarmadan önce ince birkat düz olarak sarıp, onun üzerine diyagonel sarmakta fayda görüyorum.
Yukariki adresten daha önce tek yönlü karbon almış idim. Benim kullanımıma uygun oladığı için onu kullanmıyorum. Elimde bir parça kaldı. isterseniz karbona para vermeden önce ben size epoksi ile birlikte biraz göndereyim, bir deneyin amacınıza uygun olursa ondan sonra alırsınız.
Spar dediğiniz herhalde çıta olmalı (veya ne ise) Çok güzel yapmanızdan gurur duyarım. Dışarıdan geleceğine benim ülkemde yapılması beni mutlu eder. Bukonuda (bildiğim kadarı ile) size hertürlü desteği vermeye, bilgimi paylaşmaya hazırım. Gerekirse Sakarya Ünv. kompozit malzemeler bölümü hocaları ile de görüşüp bilgi alabiliriz.
Karbon çıta yapma işine başladığınızda, istediğiniz esnekliği ve ağırlığına oranla sağlamlığını verebilmeniz için (fazla epoksi kullanmak ağırlığı artırır,esnekliği azaltır) karbon-reçine oranına dikkat etmeniz gerekir. Tavsiyem, kullanacağınız karbon ve epoksinin gerektirdiği ölçüleri sıhhatli uygulayabilmek için önce kullanacağınız miktarda karbonu dartın( hassas terazi ile) sonrada kullanmanız gereken epoksiyi dartarak hepsini karbona eşit olarak yedirin. Burada kullanacağınız epoksinin akışkan olması işinizi kolaylaştırır.
Halit beye çok teşekkür etmek istiyorum. Çok güzel uçurtma planları vermiş. Okulum da önümüzdeki hafta derslerde 1 hafta boyunca öğrencilerimle birlikte uçurtma yapacağız. Daha sonrada okulumda ödüllü uçurtma yarışmaları yapacağım. Eğer yetiştirebilir isem havada müsait olursa 23 Nisan gösterilerinde bir uçurtma gösterisi yapmak istiyorum.
Beni uçurtma Dünyası ile tanıştırdığı için Martı Uçurtma Kulübü üyelerine teşekkürler. Saygılarımla. Adnan BAK
adnanbak
Posts: 42
Joined: Tue Mar 04, 2008 3:25 pm
Location: Sakarya-Akyazı

Karbon çıta imalatı

Post by adnanbak »

Bahsettiğim karbonu satan adresi buldum. www.teknoyapi.com.tr adresinden girebilirsiniz. Tel 90(216)3287955
Ben daha önce oradan karbon elyafı almış idim. Fiatı da oldukça uygun du (şimdi hatırlamıyorum), Epoksi de çok uygun fiata satılıyordu. ( sanırım kg 15-20 € civarında idi. Burada çift yönlü karbon da olması lazım.
Birhan beyin yazısını okudum. Çok güzel anlatmış. Benim şekil çizerek anlatma şansım yok. Bizim kuşak bilgisayar dönemine biraz geç kaldı.Yani bilgisayar kullanmam oldukça zayıf. Birhan beyin affına sığınarak önerisine birşey eklemek istiyorum. Karbonları diyagonel sarmadan önce ince birkat düz olarak sarıp, onun üzerine diyagonel sarmakta fayda görüyorum.
Yukariki adresten daha önce tek yönlü karbon almış idim. Benim kullanımıma uygun oladığı için onu kullanmıyorum. Elimde bir parça kaldı. isterseniz karbona para vermeden önce ben size epoksi ile birlikte biraz göndereyim, bir deneyin amacınıza uygun olursa ondan sonra alırsınız.
Spar dediğiniz herhalde çıta olmalı (veya ne ise) Çok güzel yapmanızdan gurur duyarım. Dışarıdan geleceğine benim ülkemde yapılması beni mutlu eder. Bukonuda (bildiğim kadarı ile) size hertürlü desteği vermeye, bilgimi paylaşmaya hazırım. Gerekirse Sakarya Ünv. kompozit malzemeler bölümü hocaları ile de görüşüp bilgi alabiliriz.
Karbon çıta yapma işine başladığınızda, istediğiniz esnekliği ve ağırlığına oranla sağlamlığını verebilmeniz için (fazla epoksi kullanmak ağırlığı artırır,esnekliği azaltır) karbon-reçine oranına dikkat etmeniz gerekir. Tavsiyem, kullanacağınız karbon ve epoksinin gerektirdiği ölçüleri sıhhatli uygulayabilmek için önce kullanacağınız miktarda karbonu dartın( hassas terazi ile) sonrada kullanmanız gereken epoksiyi dartarak hepsini karbona eşit olarak yedirin. Burada kullanacağınız epoksinin akışkan olması işinizi kolaylaştırır.
Halit beye çok teşekkür etmek istiyorum. Çok güzel uçurtma planları vermiş. Okulum da önümüzdeki hafta derslerde 1 hafta boyunca öğrencilerimle birlikte uçurtma yapacağız. Daha sonrada okulumda ödüllü uçurtma yarışmaları yapacağım. Eğer yetiştirebilir isem havada müsait olursa 23 Nisan gösterilerinde bir uçurtma gösterisi yapmak istiyorum.
Beni uçurtma Dünyası ile tanıştırdığı için Martı Uçurtma Kulübü üyelerine teşekkürler. Saygılarımla. Adnan BAK
Post Reply