İki İpli İle Başlangıç

Kumandalı uçurtmaların yapımı ve uçuruluşu ile ilgi sorularınızı sorabilir, deneyim ve bilgilerinizi bizimle paylaşabilirsiniz.
samet
Posts: 3
Joined: Wed Mar 28, 2007 9:09 pm
Location: bursa

İki İpli İle Başlangıç

Post by samet »

Her keze merhaba ucurtmacılığa yeni başlıyorum ,başlangıc olarakta hobbytimeden iki ipli go fly a kite 'in boomer neon u aldım 125x53 cm. şimdi ne yapacağım hakkında hiç bir bilgim yok , ayar nasıl yapılır,ucuşa nasıl başlanır ve nasıl devam ettirilir öğrenmek istiyorum yardımcı olursanız cok sevinirim.
User avatar
ahmetbayar
Posts: 499
Joined: Thu Sep 08, 2005 1:53 pm
Location: Düzce
Contact:

Post by ahmetbayar »

İplerini renklerine uygun şekilde bağlamanız gerekir. Aksi takdirde uçurtmanın uçması mümkün değildir.
Düğümleri nasıl atacağınız konusunu forum içinden araştırın. Bir yerlerde bir resim görmüştüm.
Çift iplilerde ilk önce uçurtmayı dengede tutmaya çalışmalısınız.

Uçurtma sağa yatınca sol ipi, diğer halde sağ ipi çekmelisiniz. Dengede tutmayı başabilirseniz bir sonraki aşamada yavaş yavaş istediğiniz hareketleri yapmaya başlayabilirsiniz.

Takla için iplerden birini takla tamamlanana kadar çekmelisiniz. Sonra iki ipi tekrar eşit tutmalısınız. Ters takla ile ipler eski haline dönecektir.

Selamlar
User avatar
erol
Posts: 669
Joined: Tue Sep 14, 2004 2:45 pm
Location: istanbul/Acıbadem
Contact:

Post by erol »

Sizede merhaba Samet Bey,

Tebrikler, bir uçurtma edinerek bu müthiş hobiye başlangıcınızı yaptınız, İnternetten gördüğüm kadarı ile uçurtma üzerinde ayar yapılması gereken bir bölüm bulunmamakta :), büyük ihtimal paketi içerisinden çıkmış bulunan diagrama göre alanda montajınızı yapacak ipleri kanatlardan sarkan iplerin uçlarında bulunan kıskaçlara geçirecek ve ipinizi açacaksınız...

Rüzgarı arkanıza aldığınızda ilk kalkış için hazırsınız demektir, önce güvenlik! Uçurtmanın menzili (ki bu durumda ipin uzunluğu kadar önünüz sağınız ve solunuzda) insanlar bulunmamalı, uçurtmanın sağlığı açısından yükseltiler, elektrik direği araç vesairede bulunmamalı, tertemiz dümdüz bir alan gerekiyor yani :)

Şunu unutmayın, rüzgarı arkanıza aldınız, kafanızı tam sağ ve tam sola çevirin, işte boynunuzu döndürebildiğiniz yere kadar olan alan uçurtmayı rüzgarla uğraşmadan kolaylıkla indirebileceğiniz yer, sıkışınca uçurtmayı sağınıza veya solunuza yönlendirin, kaldırma kuvvetinin düştüğünü hissedin sonra yumuşakça yere indirin, rüzgar çok güçlü ise başlangıçta en azından güçlü rüzgarda uçurmayı denemeyin.

Alan boş, nereye indirebileceğinizi anladınız, şimdi iki ipide kollarınız öndeyken arkanıza doğru çekin ve bir adım geriye atın... Gözlerinize inanın... Uçuyor :) hafifçe kontrollerden birini çekin, sonra ellerinizi aynı pozisyona geri döndürün sonra diğer kontrolü çekerek uçurtmayı gökyüzünde aynı noktaya alın. Çok çektiğinizde birden döneceğini ve toplamanın güç olacağını denemeden anlayın, yavaş hareketlerle uçurtmaya alışın ve limitlerinizi yavaş yavaş esnetin. Hazır olduğunuz hissettiğinizde tam bir tur attırın, işte ilk loop'unuz, insanların "ip karışmıyormu" sorusuna "karışıyor" diyip gülerek cevap verin, sonra diğer tarafa... Uçurtmanın altına biri girdiğinde uçurtmayı en tepede tutmayı unutmayın, önce güvenlik... Herhangi bir sebeple yere çakılacak gibi olursa çekmek yerine öne doğru büyük bir adım atıp kollarınızı yine ileriye doğru uzatarak ipleri bollaştırmayı deneyin bu şekilde kırılmasının önüne geçin.

Son olarakta yüzünüze güneş yağı sürmeyi ve kaliteli bir güneş gözlüğü takmayı unutmayın, aramıza hoş geldiniz, uçurtmanızı güle güle kullanın...
Erol Dinneden
http://www.adammarka.com.tr
User avatar
Altan
Site Admin
Posts: 3734
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:17 pm
Location: İstanbul / Küçükçekmece
Contact:

Post by Altan »

Erol'un diline sağlık çok güzel anlatmış.

Tekrar yaparak pekiştirelim.
Uçurtmanın menzili olan yarıçap içinde insan olmasın. Yüksek hızlarda yaralayıcı olabilir. İpler boyunlara sürtünerek kesebilir.

Güçlü rüzgarda çok hızlanacağından uçurtmayı kontrol edemezsiniz.

Uçurtmayı ilk kez kaldırmak için uçurtmayı geriye yatırın. İpleri çektiğinizde iki kanat ucunda dikilir.
...iki ipide kollarınız öndeyken arkanıza doğru çekin ve bir adım geriye atın
Kollarınız asla yukarı doğru çekmeyin. Hep aşağı ve geriye çekeceksiniz. Kollar omuz hizasından yukarı kalkmasın. İlk kalkış anında çekme hareketi sertçe olmalı ki uçurtma hızlıca tepeye dikilsin.
uçurtmaya alışın ve limitlerinizi yavaş yavaş esnetin.

Çok minik hareketlerle oynatın ve yavaş yavaş hareketleri genişletin.
Uçurtmanın altına biri girdiğinde uçurtmayı en tepede tutmayı unutmayın.
Herhangi bir sebeple yere çakılacak gibi olursa çekmek yerine öne doğru büyük bir adım atıp kollarınızı yine ileriye doğru uzatarak ipleri bollaştırmayı deneyin bu şekilde kırılmasının önüne geçin.
En önemli andır. Mutlaka insanın refleksleri çalışır ve geriye doğru çekme hareketi yapar. Bu duyguya engel olun. Geri çekme hareketi uçurtmanın daha fazla hızlanmasına ve yere daha sert çakılmasına sebep olur.
...uçurtmanızı güle güle kullanın...
Altan Güvenni
Uçucu madde bağımlısı.
User avatar
erol
Posts: 669
Joined: Tue Sep 14, 2004 2:45 pm
Location: istanbul/Acıbadem
Contact:

Post by erol »

@Altan
Yazıyı bedavaya getirmişsin yahu :D
Erol Dinneden
http://www.adammarka.com.tr
User avatar
Altan
Site Admin
Posts: 3734
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:17 pm
Location: İstanbul / Küçükçekmece
Contact:

Post by Altan »

Yazın gayet iyi idi. Önemli noktalar iyi verilmiş. Pekiştirmek şarttı. İnsanlara bunu anlattıktan sonra bile bu hataların yapılmaya devam ettiğini gördüm arazide.
Altan Güvenni
Uçucu madde bağımlısı.
User avatar
Trick Serkan
Posts: 727
Joined: Mon Jan 22, 2007 7:55 pm
Location: İSTANBUL / BAHÇEŞEHİR

Post by Trick Serkan »

Ağzına sağlık . Erol abi süper anlatmışsın . Önce güvenlik ama insnalar altına girip yürüyorlar e duruyorlar . Çekilirmisiniz diyince tip tip bakıyorlar :evil: . O yüzden boş alan en iyisi bu arada bu işte iyi olmaya başlayınca kulağınıza takın müziğinizi dinleyerek uçun süper oluyor .
Rüzgarı Bol Adam .
Güvenli Uç Güvende Ol ( Fly Safe Be Safe )
Gökyüzünde Herkesin Eşit Hakkı Vardır .
Mehmet Oğuz AKINCI
Posts: 9
Joined: Mon Apr 23, 2007 1:52 pm
Location: Ankara

iki ipliye başlangıç

Post by Mehmet Oğuz AKINCI »

Bende iki ipliye geçmek istiyorum ama Ankara'da bulamadım .Hobby time en erken 1 ay diyor. İstanbul'dan temin etme şansım varmı? Oyuncax.com'a mail attım cevap alamadım pek ilgilenmediler galiba. Başlangıç tipi seçme konusunda yardımcı olurmusunuz ?
Teşekkürler.
TIRCI
Mehmet Oğuz AKINCI
Posts: 9
Joined: Mon Apr 23, 2007 1:52 pm
Location: Ankara

Post by Mehmet Oğuz AKINCI »

Selamsız daldım ama heyecandan herhalde.
Herkese merhaba .
Önceden bahsedilen çıtasız olanlar (pirana) çıtalılara hazırlık olarak kullanılırmı yoksa onlar farklı bir branşmı ?
TIRCI
User avatar
Altan
Site Admin
Posts: 3734
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:17 pm
Location: İstanbul / Küçükçekmece
Contact:

Post by Altan »

Evet piranha iki iplilere başlamak için çok ideal. Çıtalı alırsanız daha ilk uçuşlarınızda kırılabilir. Piranha ile hasarsız öğrenirsiniz. Ayrıca ustalaştıktan sonra da rahatça uçurabileceğiniz bir uçurtma. Özellikle rüzgarın fazla olduğu havalarda hiç bir uçurtma uçurulamazken foiller havada kalabilen tek uçurtma oluyorlar. Güçlü rüzgarla çok hızlı uçtukları için oldukça eğlendirici olurlar.
Altan Güvenni
Uçucu madde bağımlısı.
samet
Posts: 3
Joined: Wed Mar 28, 2007 9:09 pm
Location: bursa

Post by samet »

Cevap yazan yardımcı olan her keze çok teşekkür ederim.Önce kaldırıp sonra bir kac sanniyede olsa havada tutup yerede ipleri boşaltıp indirmeyi başardım,çok farklı ve güzel bir duygu yaşattı bana,daha iyi bir modelle devam etmek istiyorum şimdi.
User avatar
seko
Posts: 4
Joined: Fri May 18, 2007 5:45 pm
Location: Ankara

iki ipli uçurmak için yer (Ankara'da)

Post by seko »

Selamlar,
Bende iki ipliye başlamak için bir başlangıç modeli edindim. Acaba Ankara'da ahlatlıbelden başka bildiğiniz yer varmı bunu uçurabilmek için. Ahlatlıbel genelde yaz günleri kalabalık olduğundan orada denemeler yapmak biraz zor gibi görünüyor.

Teşekkürler.
User avatar
Halil
Posts: 265
Joined: Thu Jul 13, 2006 10:23 am
Location: Ankara
Contact:

ahlatlıbelde çift ipli

Post by Halil »

Sayın Seko,

Ahlatlıbel pazargünleri kalabalık olsada, cumartesi günler çimenlik alanlar oldukça tenha, biz her hafta pazar günleri Ahlatlıbel'de toplanıyoruz. Arkadaşlarımız çift ipli uçurtmaya uygun zaman bulduğuda da hemen uçurtmalarını havalandırıp hem tecrübelerini geliştiriyor hemde trick yapıyorlar. Ancak Ahlatlıbel uzak ulaşım sorunu var diyorsanız 19 Mayıs Stadyumunun arkasında Atatürk Kültür merkezinin otaparkında veya çevresindeki alanda her gün rahatlıkla çift ipli antremanı yapabilir kendinizi geliştirebilirsiniz.

Size adınızla hitap edebilmemiz için profilinize adınızı ve soyadınızı ilave ederseniz daha da anlaşılır şekilde yazışabiliriz.

Saygılar,
Halil Bayülker/Ankara
User avatar
M. Rafet ÖZALP
Posts: 699
Joined: Mon Sep 20, 2004 9:51 am
Location: Kütahya

Post by M. Rafet ÖZALP »

Şu an benimde iki tane hazır birde tefeteda diktiğim 6 adet çift ipli uçurtmam oldu. İlk uçuşlarda uçurtmam çok hızlı hareket ettiğinden oldukça zorlanmıştım. Daha sonra kuyruk taktım. Bir süredir çalışmalara devam ediyorum. Şimdi uçuşlarım çok güzel. Yani kontrol uçurtmadan bana geçti. İkinci uçurtmam Moymul Çayırında ki iki ipliler gibi harika ses çıkarıyor.
Erol'un anlatımı iki ipliye başlayanlar için çok güzel ve anlaşılır buldum.
Haddim olmadan tebrik ederim.
Ayrıca, Paraglider yani ülkemizde bilindiği adıyla yamaçparaşütlerinden uçuşu iptal edilen bir paraşütü iki ipliye çevirdim. Deneme uçuşlarım devam ediyor.
User avatar
seko
Posts: 4
Joined: Fri May 18, 2007 5:45 pm
Location: Ankara

iki ipli ile başlangıç

Post by seko »

Tekrar selamlar,

Aslında ahlatlıbel evime çok yakın, fakat iki iple hiç deneyimim olmadığı için boş bir alanda tecrübe etmeyi yeğlerim sanırım. O yüzden ahlatlıbelde hafta içi, iş çıkışı denemeler yapmayı planlıyorum. Fakat Atatürk Kültür Merkezi de çok iyiymiş, ilk müsait olduğumda orayı da deneyeceğim.

Bu arada dün akşam yeni aldığım iki ipliyi deneme fırsatım oldu. Fakat uçurtmayı kaldırmayı beceremedim bir türlü. Bir kez biraz havalandı fakat 3-5 saniye ancak durabildi havada. Rüzgar fena değildi ama sürekli değişkendi, ya da ben beceremedim. Gerçi az rüzgar durumları için iplerde bir ayar yapmam da gerekiyor olabilir. Sanırım uçurtmayı biraz dikleştirmem gerekiyor, şu an ki hali geriye yatık gibiydi çünkü.
Post Reply